onsdag 19 oktober 2011

Ladies night


I helgen var det Sthlm som gällde, Jag, Johanna, Erik, Erik, Tage och Valter åkte ner.
Åkte med tåget som gick 07,50 från stan, o tåget var inte en enda minut försenat,
för när klockan var 13, då hade vi till och med kommit av tåget, o de va då de skulle vara framme, 
Så otroligt skönt! 
Och personalen som jobbade på SJ var helt underbara, dom hjälpe oss otroligt mkt.
Eftersom vi beställde biljetterna vid olika tillfällen, så visste vi att Erik, Erik o Tage inte
skulle sitta vid oss, men dom hamnade bara i vagnen breve. Och när vi frågade om 
det fanns någon obokad plats där vi satt, så var det vid vårat 4 bord :) och vi bytte våra 3 platser i den 
andra vagnen så vi fick 6 säten breve varandra, och Tage hade två säten själv att leka på =)  
 Stackarn var visserligen åksjuk :( men det gick bra ändå,
han somnade så sött i E o E´s knän :) 

Väl i Sthlm så skulle vi till slussen först ifrån T-centralen, men innan det var det lunch på Mc-donalds. 
Och på T-centralen hade dom något för bröstcancer, några som sjöng. o dansade.

När vi väl tog oss till slussen så skulle jag, Johanna, Tage och Valter ta hissen ner. 
Och eftersom dom har ju med sig barnvagn så fanns de ju inget annat allternativ.
MEN, vi fastande i hissen, mitt e mellan våningarna. Och jag har redan hissfobi så de finns inte.
Så paniken kom mer o mer när jag insåg att vi kom ingenstans, hur mkt vi än tryckte på knapparna o jag har en 
4-åring framför mig, så jag kunde inte få världens panik, antar att de skulle ha smittat av sig lite då?

Men iaf så fick ja ju ringa Erik o säga som det var, för dom väntade på oss där nere, och
då började ju hissen prata o frågade om vi satt fast, Svaret blev ju så klart JA! 
-Okej hjälp e på väg!
O helvete va vi skrattade, då får vi frågan,
-Eller jävlas ni bara med oss? 

Vadå Jävlas, min panik komme mer o mer, jag ville ut så fort som möjligt :P 

Väl ute så skulle vi ta bussen till hotellet i Nacka. Där bussen blev ungefär en kvart sen? Om inte mer!
För de va väl någon som försökte åka gratis, men de gick inte, Och de blev lite smått skrikigt mellan
busschauffören och passageraren, och passageraren blev utslängd. 
och de hade tydligen även kommit på nån som var full??!! 
Som hade lagt sig på golvet, så att en säkerhetsvakt eller va han var fick ju åka med en bit :p

Väl framme på hotellet så var det hiss upp på rummet :O så de var väl bara o ta den då.
Men de gick bra, och vi fick hotellrummen brevid varandra. 
Jag och Johanna började Sminka oss lite snabbt, innan vi skulle ut o äta,
Och när vi nästan ätit inser vi att klockan är halv 7, och vårt mål var att vara klar och åka kl 7. OPPS!

Så skyndar oss att äta upp o lämnar barnen med Erik o Erik =) 
och skyndar oss hem o fixar håret och kläderna, och vi missar bussen med några få minuter =( 
Men vi åker halv 8 o är framme 8, så vi kom fram i tid iaf.
Och vi hann till o med sitta utanför o dricka en flaska vin =) 
MMMM =) 

Sen gick vi in o tog ett glas vin o ett glas cider innan allt började. 
Och vi frågade om vart vi skulle gå, o alla pekade åt ett håll o gick dit.
Sen när vi kom dit var våra platser upptagna. Och då fick vi reda på att ANDRA sidan av allt skulle vi 
vara, så de var bara o springa :) 
Men vi hittade våra platser o så precis innan allt började :)

ÅHHH Brolle var ju där, fast han hade blivit pappa dagen före,
två lyckliga tjejer satt där då :) ( förmodligen fler :P )

Hade så otroligt kul på ladies night att vi ska dit nästa år,
men ha matplatser. o sitta längstfram.
vi hade bra platser nu, men inte tillräckligt bra för att ta riktigt bra bilder. 

Efter showen så var vi otroligt danssugna. ( ja till och med jag var det :P ) 
Så vi letade efter något, och hittade något ställe som hette OJOJOJ!
som vi gick in på, men dansa de kunde man ju inte göra. 
Så vi tog ett glas med vin och sen åkte vi hem och SOOOV =) 


Dagen efter gick allt som smort när vi skulle åka hem från stockholm, 
och vi åkte första klass hem, eller iaf jag och Johanna =) 
Och vi fick även en egen kupé :) Riktigt skönt var det. 
Men vi fick tyvärr byta tåg i Sundsvall och åka Veolia, men de gick bra de också, 
men det gick det också.  =) 

----------------------------------------------------------

I måndags så började min praktik på Psykiatrin, o helt slut i huvudet var jag när jag kom hem,
Somnade helt ovaggad kan ja lova :) 
Men jag trivs efter dom två dagar som varit =)
Och imorgon ska jag tillbaka igen :) 

Och idag har jag varit ledig och fikat med Petra, o som jag ansträngde mig,
jag duschade och gjorde mig i ordning, men hon hade inte orkat, 
då vet ja de till nästa gång ;) 

Nu ska ja ta de lugnt

Bilder kommer imorgon

Love

Inga kommentarer: