onsdag 5 oktober 2011

sjukvården vart fan e den på väg!

Evigheter sen jag vet. Men jag har haft fullt upp,
tror jag iaf. Eller så fullt upp iaf att jag inte
har haft tid att skriva. 

Men min ögonsten e inlämnad... IGEN!!!
Hämtade ut den i fredags, innan vi skulle åka upp på en 
extremt mysig helg i en stuga =) 
Men helgen började med en otroligt ARG Mikaela.
För telefonen var ju värre än när jag lämnade in den....
för 7 förbaskade jävla veckor sen. 
Den höll på att åka in i väggen några gånger. Tur Sara var här och sa 
"Andas Mikaela, Andas." Gjorde mig inte de minsta irriterad :P 
Men hon tyckte de var roligt iaf, o de e väl tur =) 

Men som sagt så åkte vi upp till Åre, och hade verkligen en jättemysig helg.
Bo i stuga i Duved, med den man älskar och dom bästa vännerna som finns. 
O dom sötaste barnen dessutom. De e nog dom lugnaste också. =) 

Så i Åre var det ju höstmarknad som vi gick på, och vi gjorde nog 
av med nån tusenlapp extra än vad vi tänkt oss. 
Men vad gör de, vi e ju bara studenter ;) Man får ju så mycket från CSN :P 

Men vi gick både lördag och på söndagen innan vi åkte hem. 
Och i stugan så vart de god mat, nån cider, trevliga samtal,
o otroligt tidiga kvällar :P Men de var ju ganska tidiga mornar också.
Men vad gör det, när man har världens sötaste Tage som kommer och väcker en? :D 
"Nu e de morgon, dax o kliva upp" 
Tänk o ha en 4-åring som kom in o väckte en så lugnt o fint =) 

Vi köpte:
En skidjacka till Erik,
Två tröjor åt mig, 
Skidstrumpor åt mig,
Underställ åt både mig o Erik
Mjukisbyxor åt mig
Slalomskidor åt mig,
5 mössor var ( Och vissa fanns det inbyggna hörlurar i)

Men nöjd blev vi =)

På söndan åkte vi hem, o Erik var sjukare än sjukast, varit sjuk nu i två veckor,
och säger till mig att han har ont i armvecket där det sitter körtlar. 
Så försöker få han o ringa HC i måndags men vägrade, idag fick jag ringa om han inte var bättre.
(vilket han inte var). Men på tisdagskvällen så vart hans öga tokigt rött och varade,
så de va väl ögoninflammation på G också. :/ 

Så idag var han till Zätagränds hälsocentral. Men han hade inte förstått så mkt 
av vad läkaren sa. Men han hade fattat att han skulle få Penicillin. 
Så jag och Erik träffas på stan efter skolan, och ska hämta ut Kåvepenin. 
Och nästan hemma, så säger jag de: " Men var inte du allergisk mot någon penicillin?"
Så han ringer Birgitta, och det är Kåvepenin han e allergisk emot. 
Så tillbaka till Apoteket, och dom försökte ringa Zätagränd, men slutade med
att vi gick dit, och fick ett annat recept utskrivet till han. 
Och när vi kommer och ska hämta ut de nya receptet, får vi till svar:
"Det är den enda sorten av penicillin som inte går att få tag på, i HELA SVERIGE"

Men jag var tvungen att gå efter ett tag, men apoteket hade fått tag på 
Zätagränd och en läkare som fixade ett nytt recept. 

Så för att få Doxycyklin tog nästan två timmar, med en sjuk Erik,
som knappt orkade stå på slutet inne på apoteket, för han var helt slut..

O för att ens få en tid på Zätagränd så fick man skälla ut kärringen tanten i telefon.
Och när jag sa det att jag pluggar till USKA, då fanns de gott om tider idag. 
IDIOTER!!!!!!

Japp jag gillar sjukvården, eller hur var det nu? 


Ne men jag lägger in bilder från i helgen när jag får tillbaka min telefon,
och snälla The Phonehouse, låt de för fan inte ta 7 veckor till!!!!

Love

Inga kommentarer: