måndag 6 februari 2012

Första helgen i feb.

Denna helg var hur härlig dag som helst. Första så vart de ju nanne i fredags. Medan jag var på nanne satt eEik och spelade tv-spel med Johan.

Lördagen blev en tidig morgon då vi fick springa upp på vinden o leta glas. Eller rättare sagt jag. För att sen hämta Sara o Johan så vi kunde åka o handla inför middagen den kvällen.
Det vart 7 stycken som va här o käkade. Jag, Erik, Sara, Johan, Kerstin, Birgitta och Kalle.
De blev så klart en trerätters.
Förrätten: hemgjord skagentoast.
Varmrätt: citron, paprika och chili fyllde kyckling som var lindad med bacon. Citronris och skysås.
Efterrätt: jappmoosue eller hur de nu stavas.

Riktigt gott var det och det var en trevlig kväll. Det blev även att vi såg på melodifestivalen. Men inte riktigt några bra låtar med.

Men runt tio åkte jag o Sara till Folkan o dansade. Men så kul jag hade. Hoppas Sara hade lika roligt.
Gillar våra förklaringar på människor. "han med benen" "han i väst" "lilaskjortan" aja huvudsaken e ju att vi vet vilka vi pratade om.

Och Johan o Erik satt o spelade tv-spel, då Eriks rygg inte riktigt fungerar som den ska.

Johan o Sara blev kvar över natten och de vart Scoones till frukost på söndagen. Mmm så gott.

Söndagen va lugn, gick på gym, hade middag med Henrik och Kickan. Helgen slutade inte så bra som den började.
Så idag e jag hemma. Blev ingen introduktion o ingen intervju. Intervjun ska jag ha imorgon över telefon.

Men nu ska jag se om jag kan äta ngt o får behålla de.

Inga kommentarer: