lördag 4 februari 2012

Städdag!

God Morgon alla!
Hoppas inte alla har det riktigt lika kallt som här. Det står att det ska vara -27 grader kallt ute idag.
Känns ju trevligt att man ska ut med bilen, som tur var finns de ju motorvärmare. 
Men ändå. Hade väl varit snällast om man inte gick ut :P 

Idag så är det middagsbjudning hos oss. Det är mycket som ska fixas till,
då det är en Julklapp från förra året till Birgitta, då hon fick en spadag, med en vän, 
och efter den dagen så skulle de bli middag här hemma hos oss.
Spadagen använde hon för ett tag sen, så nu ska hon få andra delen. =)

Så vi ska ha Birgitta, Kalle och Kerstin (Eriks moster) på middag. Så det blir en trerätters.
Tydligen är det jag o Sara som skall göra förrätt och efterrätt. Så vi får väl se hur det går. 

Men vi hoppas på att alla får plats, Vi har ju bara ett bord med fyra stolar runt. Så det får
bli dom "vuxnas" bord och dom  "unga vuxnas" bord  som är soffbordet.;-)

Så jag gissar på att jag måste slita mig ifrån denna blogg, och städa o fixa till så allt är klart när dom kommer. 
Inte så mycket visserligen, men ska man göra en storstädning kan det ta tid.

Synd att jag inte hade den tiden igår eller i torsdags, då hade vi varit klara nu!
Men så går de när man har jobb, men jag klagar inte, det är kul o jobba.
Från vecka 7 blir det mycket jobb. Eller jobb vet jag väl inte,
eftersom det är praktik. Men när praktiken är färdig... Då e jag undersköterska!

Har också precis fått reda på att Erik e sjukskriven i två veckor från igår, då han har så otroligt ont i ryggen stackaren. Det verkar som det är en disk som har flyttat på sig, så kanske inte är så konstigt att stackaren har ont. Men han fick lite övningar till ryggen från sjukgymnasten :) 

Så hoppas han blir bra snart. Han har varit hemma en vecka o e redan otroligt less.
Så ja, hur ska detta sluta?

Själv så börjar jag bli lite fundersam på om jag kanske ska ta o titta över vad jag har för jobb, jag har massa små jobb, och ska på intevju på måndag på ett säljjobb. En kvart efter att jag slutat jobbet inom hemtjänsten.
Så måndagen kommer att bli stressig. 

Det som är så skönt är att jag jobbar måndag, tisdag, onsdag och ska hämta mamma o pappa från flyget, torsdag och fredag. Känns bra inför marslönen de =) 

Men nu hör jag hur någon skriker på mig ifrån hallen om att vi måste åka o hämta dom andra två.

Inga kommentarer: