söndag 2 januari 2011

tre rätters middag

Första dagen på 2011 blev mest en sovdag,
vi vaknade vid tolv men klev inte upp förrän klockan var ett.
Vart lite frukost först, sen duschade erik lite o sen gick vi till mamma o pappa
för o få lite tre rätters, som var riktigt god.
Min fina dukning ;) 

 pappa och erik i köket medan
jag och matilda latade oss ;)

 mamma jobbade o när hon kom hem kom ja inte ihåg o ta kort :) dumma mig :P


 Förrätt: hemgjord skagenröra med gravad lax på toast.
Varmrätt: Älgfile med råstekt vitlökspotatis och vitlökssmör.
Efterrätt: Hjortronsoppa med Snöägg.

Det var en trevlig kväll, men det tycker jag alltid att det är när vi e i hackås.

Idag blev de att vi åkte hem till stan igen o ska bo här ända till på onsdag :P
De värsta med att bo hemma igen är att veta att man inte kan dricka vattnet drika ur kranen...
Men annars är det riktigt skönt att vara hemma igen, o få sova i sin stora säng, det ser jag fram emot mest :):)

2010 har varit lite av ett föränndringens år för mig.
Så här såg ja ut i början av 2010 
 
Sen kom näspiercingen och glasögonen
 
Sen kom läpppiercing
så här ser ja ut nu för tiden.
Men de känns som att ja börjat hittat min stil och mig själv nu.
Känns riktigt bra, trivs med mig själv nu :D

Ne nu ska ja göra te åt min älskling.


 


Inga kommentarer: