måndag 23 maj 2011

size zero

sitter och tittar på "att leva med size zero"

Brittisk dokumentär från 2008. Victoria Beckham, Lindsay Lohan och Nicole Richie. Alla har de svält sig till en farligt liten storlek, size zero. Och de har påverkat andra. I dokumentären Att leva med size zero möter vi Kellie som svälter och spyr sig till det eftertraktade idealet. Hon är så mager att hennes förtvivlade pojkvän känner avsmak, men ändå duger det inte. Det har gått nio månader sedan den redan välsvarvade 21-åriga Kellie bestämde sig för att banta till en size zero. Storleken är en av de absolut minsta på den amerikanska storleksskalan och har blivit ett begrepp inom kändisvärlden - och Kellie vill absolut se ut som de smala kändisar hon ser i tidningarna. Hennes metod är att svälta och spy sig till målvikten och den förtvivlade pojkvännen Hugo står handfallen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En av dom som är med svälter sig till size zero.
Och den andra vart sjuk och gick ner till size zero.
Och hennes kille hade gillat om hon hade kvar den storleken och inte gick
upp lite. För att tjejer ska vara smala. "man kunde känna runt hennes midja
och hennes höftben, och de e så en kvinna ska vara, och de 
är fler killar som tycker som mig".
Ja om killarna hoppas jag att jag aldrig kommer träffa.
Hur kan man säga till en människa som kanske har storlek 32, eller 34 att
dom e tjock? 
Visst jag har alltid varit viktfixerad. är de fortfarande.
Men ja skulle nog inte vilja gå ner mer än 
till de jag vägde förut. typ storlek 34,36,
Men vet inte riktigt om ja skulle kunna svälta mig.

Visst jag har haft bullimi, men jag har haft sån tur att jag har 
haft nära och kära som har hjälpt mig. 
Men samtidigt har man en dålig dag så är man tillbaka med att
man inte kan äta så mkt för då vet man hur man mår sen.
Så jag kan förstå hur dom mår. 
De finns inget jobbigare än att känna att man inte duger
som man är, även fast alla säger att man gör de. 

Men att gå så långt att ta laxeringsmedel, och ljuga om de 
skulle ja nog aldrig kunna göra.

Men fick se en bild på den tjejen som håller på att svälter sig,hur 
hon såg ut innan. Då hon var storlek 40. Hon såg hälsosam ut.
Och hon såg lycklig ut. Nu ser hon ut som hon är i en dålig relation,
och är hur olycklig som helst. Som hon inte har någon ork kvar. 

Sen hade hon även två vågar, så hon kan se att
dom går o lita på. 

------------------------------------------------------------------------------------------

Visst har jag dagar när jag mår dålig i min vikt.
Jag känner att jag är tjock, och om jag går upp
för mkt så vet jag att jag kommer må dåligt, 
och kämpa med att inte komma in i dom dåliga vanorna igen. 
Men vet även att jag har en jag bor med som kämpar lika mycket
som mig, genom att se till att jag mår bra, att jag äter.

Men någon våg de har både jag och Erik sagt att vi inte ska ha,
för att vi båda vet nog att då kommer jag att väga mig varje dag.

Men för alla som undrar så mår jag bra, alla har sina nedgångar.
och dom kommer inte lika ofta nu som dom en gång har gjort. 
Jag trivs mer och mer med mig själv. 

Sen jag och Erik blev tillsammans har jag haft en gång jag mått riktigt dåligt
och jag behöll inte maten som jag åt den dagen.
De var snart ett år sen. Och jag fick dåligt samvete efter det, och 
sen mådde jag bara sämre så att jag skickade ett sms 
till Erik, för jag kände att jag var skyldig och berätta de för 
Erik.Så efter dess har jag varken velat, eller vågat.
För jag vet att jag kan mista den jag älskar

-----------------------------------------------------------

Tack älskling för att du står ut med mig, 
och att du orkar, men jag hoppas att jag visat 
några framsteg med att äta. 
Jag älskar dig.

Inga kommentarer: