måndag 6 juni 2011

Nationaldagsfirande, lägenhet

Idag har vi varit på nationaldagsfirande i Hackås.
Erik, Johan, Henke o Niklas spelade
lite låtar på föreningshuset under tiden.
Och jag hade trevligt sällskap runt bordet av Mari, Kickan,
Petra, underbart söta Hugo, Freddis, Robert, Pappa
och många många fler. 

Sen efter de hade slutat så plockade vi ihop lite,
och packade ihop våra saker. Sen fick 
vi skjuts av Henke och Kickan in till stan.
Home Sweet Home. 

Väl hemma så slängde sig Erik i soffan på en 
gång, o han har inte varit upp så många
gånger. stackarn.
Jag har lagat lite mat, varmkorv och Makaroner,
sen har vi sett på film. myst lite, och
jag har suttit och pluggat. 
Så nu har jag ont i ögonen, har ju glasögon,
men dum som man e så orkar man
inte gå o hämta dom, så e huvudet dumt får
kroppen lida. 

Imorgon ska ja försöka att kliva upp runt
8 och göra klart alla uppgifter,
sen ska ja upp på en utbildning för jobbet.

Men vi ska även iväg o titta på en lägenhet.
Så hoppas vi får den, fick ju inte den förra.
Vilket nästan var helt klart, 
Dom skulle bara ringa till Östersunds Bostäder,
och titta så vi inte har några prickar, o de vet vi att
vi inte har. O efter de så skulle vi få skriva på kontraktet,
dagen efter de så ringer Norrvidden och säger att någon annan
har fått lägenheten... 
Den lägenheten var så perfekt, perfekt lägen,
perfekt pris nu när båda pluggar. 
Och när man ringer och pratar med Norrvidden om
hur de kunde bli så, fick jag svaret, de kommer ut 
fler lägenheter ska du se. 
IDIOTER. 
Och dom som finns ute, som e tvåor
kostar över 5000 i månaden, de e 2000
mer än va vi har nu.. Damn.. Inte bra. 
Säkert så var de någon släkting till någon på
Norrvidden som behövde lägenheten, 
de e därför dom inte vågar svara en,
Ne ja hoppas vi får tag på en billig, men kanon bra
lägenhet, En tvåa. 
Tänk va mysigt. 

Ne nu ska ja drömma mig bort till en tvåa.


Love

Inga kommentarer: