torsdag 16 juni 2011

Vaknade på fel sida idag.

Ja alla gör nog de någon gång,
och de behöver inte vara något fel bara för att
man är less o så.

Men idag så känner jag mig, sur, grinig, less.
Och som att jag inte ställer upp på alla,
ger dom inte så mkt jag kan. Känns som jag sviker.
Fast ja kanske inte gör de.
Att jag bara tänker på mig själv.
Men så fort energin och träningen kommit igång så ska
jag försöka bli annorlunda, med allt.
Med släkten, o visa dom att ja finns där,
för mina kompisar, o kunna höra av mig mer.
ÄVen om dom inte gör de. Dom får väl kanske
säga till annars. De känns som man mister så många
när man inte hör av sig själv.
men de e väl ett tecken på att dom inte vill ha ngt med en 
o göra. Så kanske inte ska höra av mig så mkt mer.
Men annars ska ja iaf visa att jag finns här mer. 
Och visa min sambo att jag klarar mer än vad jag gör idag.
Att jag kan ta hand om hemmet, utan att hoppas 
på att han ska hjälpa till, skolan, jobb och 
träningen.
Han ska inte behöva tänka på så mkt annat än skolan o musiken.
De känns som ja tar så mkt tid av han, när jag frågar om mat, 
o frågar om han vill laga, kan hjälpa mig o städa. 
Han kanske kunde sitta o spela mer på tummplattan hemma, 
så han får träna såmkt han vill.
Men att jag ska fixa att de blir bra hemma. 
Trevligt att vara där. 
Jag ska försöka att vara en sån bra människa de går. 
o dom gånger jag blir irriterad ska de inte gå ut över han.
Aldrig mer, utan jag ska hitta på ngt att göra då istället 
så ja kan ta ut de på de.

Jag känner mig som Sveriges sämsta människa för att
jag tycker de e jobbigt nu, när jag stressar.
Att jag tycker de e jobbigt när jag inte hittar kläder i min
garderob som passar. Att jag känner mig uppblåst varje dag. 

Hur kan man känna sig som en sån dålig människa när man 
har världens underbaraste sambo som gör ALLT för att 
få en att må bra. 
Bara de får mig att må sämre, av att ja känner mig som jag gör. 

Undra om jag kanske ska hem o sova, o hoppas på att 
vakna på rätt sida sen.
Eller iaf stänga in mig någonsstans där jag inte är med
andra människor.
aja 
Vi får väl se hur denna dag blir. 

Love 


Inga kommentarer: