torsdag 10 mars 2011

CSN

Idag har jag varit på stridsstigen med CSN.
Ringde imorse vid 10 o  då sa dom att dom inte 
scannat in mitt intyg som ja skickat igår, så imorgon skulle ja få ett beslut,
men fick ett mejl om att dom fått in mitt intyg någon timme efter,
och att det skulle ta ungefär 2 veckor innan dom gjorde ngt åt mitt ärende,
o ja arg ringer när ja e på skolan, men då låter ja ju så snäll.
Men när ja kommer hem ringer ja igen,
och är arg, o berättade de att ja vill gärna ha svar fort, eftersom ja hade 
en handläggare på ärendet förut, annars hade dom inte kunna se att de fattades uppgifter.
O till slut säger killen i telefon, vänta en stund.
O de enda ja hör e hur han knappar på datan, o efter 
det så kommer han tillbaka till telefon o säger de,
att din ansökan e godkänd och du kan lämna studieförsäkran lite senare idag.
YEY.
Fan va bra att man kan de där me o vara tjatig i bland, 
o faktiskt kan bli arg, inte för att de händer så ofta men ändå.

O ja e så glad att det finns någon som ser de positiva i allt, 
o att allt kommer att lösa sig, För så e ju inte jag, 
Jag ser de negativa på en gång. 
Så de e skönt att ha en som stöttar en och försöker förklara att det finns
något positivt med allt, även om man inte ser de.

Ne nu ska ja fira med o komma på va vi ska äta för mat :P 


Inga kommentarer: